Met merken als Calvé, Unox, Becel, Knorr, Omo en Magnum beheerst Unilever een groot deel van onze koelkast en boodschappenmand. Goed nieuws voor de wereld, want die producten zijn volgens het bedrijf steeds vaker ‘duurzaam’ geproduceerd. ‘Unilever is de grootste NGO ter wereld’, zegt algemeen directeur Paul Polman. Actiegroepen als Oxfam en Solidaridad trekken regelmatig met hem op. Maar wie zorgt nog voor kritisch tegengeluid wanneer pressiegroepen aan één tafel zitten met multinationals? Is het cynisch om argwanend te zijn? Want hoe duurzaam is Unox groentesoep eigenlijk? Of Dove Shampoo? Of Knorr saus uit een pakje? Platform voor onderzoeksjournalistiek Investico zocht het uit. Tijdens de Groene Live gaan we over de uitkomsten met betrokkenen en experts in discussie
Met in dit programma onder andere:
Dit evenement vindt plaats in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Toegang is gratis, reserveren kan via de website van de organisator.