Laure Heilbron is de zakelijk directeur van de Social Impact Factory. De kernactiviteit van de Social Impact Factory is het creëren van sociaal ondernemende oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Hiervoor wordt samengewerkt met bewonersinitiatieven, sociaal ondernemers, kennisinstellingen, overheden en gevestigde organisaties. We streven naar ondernemende oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken, welke zowel winst opleveren voor de samenleving als financieel duurzaam zijn.

Professionele achtergrond
Laure is co-initiatiefnemer van De Partnership Verkiezing, een initiatief dat jaarlijks de beste business-case voor investering in ontwikkelingslanden selecteert. Vervolgens heeft hij gewerkt als strategieconsultant bij A.T. Kearney en NewForesight. Als Directeur van de Organic Cotton Accelerator heeft hij zich ingezet in het versterken van de business case voor biologisch katoen voor alle stakeholders in de keten – van boer tot consument.

Laure heeft een MSc in Management and Strategy van de London School of Economics en een MSc in International Development Studies van Utrecht University. Hij is ook Senior Fellow van Humanity in Action, een mondiaal netwerk dat het bevorderen van mensenrechten, diversiteit en actieve burgerschap als doel heeft.

Persoonlijk motto
“If you keep thinking about what you want to do or what you hope will happen, you don’t do it, and it won’t happen” – Desiderius Erasmus

Sociaal ondernemen Young Worldconnectors